
Zasady gry:
Jeśli chcesz stać się Nowym Czerwonym Kapturkiem, to przed Tobą kilka ciekawych doświadczeń. Wybierz sobie najfajniejsze albo zrób wszystkie, decyzja należy do Ciebie!
Co możesz zrobić samodzielnie?
1. Przeczytaj teksty z ciekawostkami o Seniorach.
2. Spróbuj wypełnić ankietę potrzeb Seniora, sprawdzając swoją wiedzę o babci/dziadku/bliskim Seniorze. Jeśli nie będziesz znać odpowiedzi na jakieś pytanie, to zapytaj babcię/dziadka/bliskiego Seniora lub rodziców.
Co z możesz zrobić z udziałem babci/dziadka/bliskiego Seniora:
Spotkaj się lub porozmawiaj z babcią/dziadkiem/bliskim Seniorem przez telefon/czat z wideo i:
3. Opowiedz babci/dziadkowi/bliskiemu Seniorowi o lekcji i o tym, na czym polega gra Czerwonego Kapturka
4. Uzupełnij ewentualne braki w odpowiedziach w ankiecie potrzeb - zapytaj babcię/dziadka/bliskiego Seniora o informacje, których nie wiedziałeś/aś, uzupełniając ankietę.
5. Zadaj babci/dziadkowi/bliskiemu Seniorowi kilka pytań z kart pytań.
6. Pokaż babci/dziadkowi/bliskiemu Seniorowi video (lub wysłać link do video) i zapytaj babcię/dziadka o wrażenia po obejrzeniu video. Może będzie chciał/chciała odpowiedzieć na te same pytania, na które odpowiadali bohaterowie filmu.
7. Opowiedz o artykułach i listach, przekaż kilka ciekawostek. Zapytaj babcię/dziadka/bliskiego Seniora o wrażenia i czy chce coś dodać od siebie w tematach artykułów
- Czy wiedział/a, o tym że…
- Czy jadł/a kiedyś…
- Czy próbował/a kiedyś…
8. Wybierz najciekawsze wg Ciebie pomysły na wspólne spędzenie czasu z Listy Aktywności i zaproponuj babci/dziadkowi/bliskiemu Seniorowi taką formę spędzenia wspólnego czasu.
9. Zapytaj babcię/dziadka/bliskiego Seniora, czy podobało mu się to spotkanie i korzystanie z materiałów od Czerwonego Kapturka.
Kolejność wykonywania zadań jest dowolna. Nie musisz wykonać wykonać wszystkich zadań. Ważne, żebyś się dobrze bawił/a!
Po spotkaniu z babcią/dziadkiem/bliskim Seniorem:
10. Zapamiętaj wrażenia ze spotkania z babcią/dziadkiem/bliskim Seniorem, żebyś mógł/mogła wymienić się przemyśleniami na następnej lekcji, odpowiadając na pytania:
- Co Ci się podobało w materiałach od Czerwonego Kapturka?
- Jak się z tym czułeś/czułaś?
- Czy Twoim zdaniem materiały od Czerwonego Kapturka były pomocne w kontakcie z babcią/dziadkiem/bliskim Seniorem?
- Czy miałeś/miałaś dzięki nim więcej pomysłów na rozmowę z babcią/dziadkiem/bliskim Seniorem?
- Czy dowiedziałeś/dowiedziałaś się czegoś nowego o babci/dziadku/bliskim Seniorze w trakcie tej gry?
- Co Twoja babcia/dziadeki/bliski Senior sądzi na temat tego spotkania i materiałów od Czerwonego Kapturka?
11. Przekaż wrażenia na kolejnej lekcji.
Instrukcja do pobrania w wersji do druku